بازداشت هاشم خواستار، رئیس کانون صنفی معلمان مشهد

صبح روز شنبه، دوم آذرماه، هاشم خواستار معلم بازنشسته و رئیس کانون صنفی معلمان مشهد، پس از مراجعه به اجرای احکام دادگاه انقلاب مشهد، بازداشت و به زندان وکیل‌آباد این شهر منتقل شد.

Hashem Khastar بازداشت هاشم خواستار، رئیس کانون صنفی معلمان مشهد

به‌ گزارش “کمپین صلح فعالان در تبعید” این بازداشت در پی صدور احضارنامه دادگاه انقلاب مشهد صورت گرفته است.

بنا به این گزارش، رئیس اجرای احکام دادگاه انقلاب مشهد بدون ابلاغ حکم و بدون اجازه رویت حکم و به صورت شفاهی به هاشم خواستار ابلاغ کرد که محکوم به پرداخت مبلغ دو میلیون تومان جزای نقدی است.

هاشم خواستار این حکم را قبول نکرد و گفت خود را مقصر نمی‌داند و به همین دلیل ابتدا به بازداشتگاه دادگاه انقلاب، و سپس حدود ساعت دو بعد از ظهر به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

غلام‌حسین دوست‌علی‌مکی، وکیل هاشم خواستار، پیش از این گفته بود که با مراجعه به اجرای احکام دادگاه انقلاب مشهد خواهان دیدن حکمی شده بود که به شکل غیابی برای موکلش صادر شده و از محتوای آن هیچ اطلاعی نداشت.

شعبه رسیدگی‌کننده به‌دلیل آن‌چه تغییر قاضی شعبه و همچنین حضور خود متهم عنوان کرد، مضمون حکم در اختیار وکیل هاشم خواستار قرار نداد.

هاشم خواستار مدت‌هاست که از سوی دادگاه انقلاب مشهد با احکام مختلفی روبه‌رو می‌شود.

وی در سال ۸۳ پس از هشت روز بازداشت در دادگاه انقلاب مشهد به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به دو سال حبس محکوم شد که به سه سال حبس تعلیقی تبدیل شد.

هاشم خواستار در سال ۸۶ در دادگاه تخلفات اداری به کسر یک هشتم حقوق برای یک سال محکوم شد. سپس در سال ۸۸ در دادگاه انقلاب مشهد بار نخست به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به شش سال حبس و در دادگاه تجدیدنظر با کاهش حکم به دو سال حبس تعزیری محکوم گردید.

وی بدون حتی یک روز مرخصی دوره دو ساله زندان را در وکیل‌آباد گذراند و به دلیل نوشتن نامه‌ای در مورد وضعیت زندان، جریمه ۴۵ روز دیگر نیز در زندان وکیل‌آباد ماند.

http://sepidedam.com/20897

هاشم خواستار

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a comment